سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.ParsiBlog..jpg" style=" color=#4b0082
>background-color: #E1CDB3">
ارشیو من - با جوان تا آسمان
[ و روایت شده است که حضرتش روزى میان یاران خود نشسته بود . زنى زیبا بر آنان بگذشت و حاضران دیده بدو دوختند . پس فرمود : ] همانا دیدگان این نرینگان به شهوت نگران است و این نگریستن موجب هیجان . پس هر یک از شما به زنى نگرد که او را خوش آید با زن خویشش نزدیکى باید ، که او نیز زنى چون زن وى نماید . [ مردى از خوارج گفت خدا این کافر را بکشد چه نیک فقه داند . مردم براى کشتن او برخاستند ، امام فرمود : ] آرام باشید ، دشنام را دشنامى باید و یا بخشودن گناه شاید . [نهج البلاغه]
عرفان یعنی شناخت.شناخت خداون تا بالاترین درجه.تا قاب قوسین اوادنی.عرفان یعنی رسیدن به هدف عبودیت.یعنی نوشیدن شراب طهور.اما کدام عرفان

آیا منظور از عرفان همان شریعت محمدیه  که انجام کامل دستورات آن وعمل به کتاب الله ونشستن بر در خانه صادق آل محمداست یا سجده کردن بر اقطابی که خرقه به حسن بصری یا سفیان ثوری ویا جنید بغدادی( سنیان متعصب کوردل)میرسانند.

از کدام راه باید رفت.باید صوفی شد وخود را زیر ننگ نام امثال حسن بصریها پنهان کرد وشریعت را فدای طریقت اموی کرد یا باید عارف شد وصبحگاهان پس از نماز با قطب عالم امکان ذخیره خدا در روی زمین مهدی آل محمد عهدی دوباره بست.

باید خود را به شعرهای صوفیانه وانالحق های مشرکانه حلاجها وسبحانی ما اعظم شانی جنیدها مشغول ساخت یا بر سر سفره بندگی خداون نشست نانش را خورد وبا انجام فرایضش نمکدانش را نشکست.

کجا بودند حسن بصریها وقتی درب خانه علی سوخت وصدای هل من ناصر دختر پیامبر در مدینه طنین انداز شد.

مگر میشود با اهل خدا نبود ودم از خدا زد.مگر میشود با علی نبود ودم از ولایت زد.مگر میشود شیعه بود اما بجای درب خانه مهدی رفتن درب خانه مشایخ دروغینی رفت که ذکر را به بهای عشریه میفروشند .

عرفان یعنی انجام دستورات قران وسفارشات اهل بیت.عرفان یعنی نماز.یعنی روزه.یعنی ولایت.

کدام ولایت:ولایت علوی را میگویی یا ولایت ذهبی.ولایت سلطان خراسان علی بن موسی الرضا را میگویی یا ولایت سلطان گناباد که نتواست حتی درون خانه خود را ببیند.

به کجا میروید.فاین تذهبون.اگر میخواهید اهل الله شوید بسم الله.این قران واین اهل بیت.

درخانه غیر چرا.

نقل از وبلاگ خرقه پشمینهhttp://kherghe.blogfa.com/



نویسنده: مرد بارانی | دوشنبه 84 اسفند 22 ساعت 2:28 عصر |

خبر گزاری صوفیه آغاز به کار کرد

ادرسhttp://soofinews.blogfa.com/



نویسنده: مرد بارانی | سه شنبه 84 اسفند 9 ساعت 5:7 عصر |

ضمن عرض تسلیت به مناسبت شکسته شدن حرمت عسگریین یه مطلب میذارم

پس از سقیفه بنی ساعده و غصب خلافت از امیر مومنان هر چند توانستند خلافت را غصب کنند اما چهره معنوی اهل بیت همچنان پر تو افشانی میکرد.واین نورانیت و معنویت بنی امیه را که سهمی ار معرفت نداشتند می آزرد.لذا سران بنی آمیه به فکر ساختن آلترناتیوهایی بودند که بتوانند جای اهل بیت را در ارشاد الهی و معنوی مردم بگیرند.لذا با ساخت جریان زهد و گوشه نشینی و طرح سنیان تند رویی چون حسن بصری سعی کردند این طرح شوم را سازماندهی کنند.این جریان ادامه پیدا کردتا اینکه در قرن دوم ابوهاشم کوفی رسما بنیان تصوف را بنا نهاد.این جریان با طرح مساله شیخوخیت و رهبری معنوی در مقابل اهل بیت قد علم کردند.وانحراف بر انحراف به مرور زمان افزوده شد تا اینکه سنی مسلکانی چون منصور حلاج که حتی حق امیر مومنان را ندیدند کوس انالحق بزدند و دعوی هدایت کردند.نگاهی به تاریخ تصوف نشان میدهد تا اوایل عهد صفویه صوفی شیعه کمتر به چشم میخورد.سنیانی چون جنید بغدادی.احمد غزالی.ابوحلمان دمشقی.گرگانی.شبلی.حلاج.ابوسعید ابولخیروغیره تا آنزمان راهبری صوفیه را عهده دار شدند.خواجه عبدالله انصاری میگوید از میان ۲۰۰۰ صوفی که دیده ام ۲ تن از آنها شیعه بوده اند.تا اینکه درآغاز عهد صفویه صوفیان برای نفوذ در مردم اهل بیت دوست ایران ناگذیر به ساخت تصوف شیعی شدند.و پیوند بین صوفیه و شیعه آغاز شد.هر چند به دلیل ادعاهای اقطاب صوفیه شاهان صفوی با آنها درگیر شدند و تصوف از حکومت جداشد.بعد ها صوفیان شیعه برای اینکه بتوانند اشکالات مخالفین را جواب دند دست به ساخت تاریخچه های جعلی زدند.سنیانی چون حسن بصری و جنید را شیعه کردند حتی امامت اهل بیت را دوقسمت کردند.

این جریان تا اکنون آدامه دارد و ریشه های تسنن به راحتی در عقائد صوفی شیعه یافت میشود.دکتر مصطفی آزمایش صوفی اروپا نشین در بحثی در فصلنامه عرفان ایران رسما به دشمنان خلفای غاصب میتازد و آنها را جاهل خطاب میکند.

و دراین میان ادعاهای اقطاب به جایی میرسد که دست به تشریع میزنند و غسلها و عشریه ها میسازند و تا جایی که خود را شریک باریتعالی قرار میدهند بدین سان که مرید باید در وقت تشرف سجده کند آنهم ۲بار که این در باره امامان معصوم نیز اشکال دارد.حتی کار به جایی میرسد که باید صورت قطب به جای خداوند در عبادت مد نظر مرید قرار گیرد.

واین بار کج میرود تا ...



نویسنده: مرد بارانی | پنج شنبه 84 اسفند 4 ساعت 2:46 عصر |

سلام.جریان درگیری دراویش با قم توسط اونها و رسانه های خارجی تحریف شد جهت فهمیدن اصل ماجرا و دیدن عکسهای این جریان به اون وبلاگم با این ادرس بریدhttp://kherghe.blogfa.com/

موفق باشید



نویسنده: مرد بارانی | دوشنبه 84 اسفند 1 ساعت 6:8 عصر |
یکی از گروههای صوفی فعال در ایران فرقه نعمت اللهی گنابادی است.هر چند نعمت اللهی ها خود به چند فرقه مثل کوثریه. شمسیه.حجت علیشاهی.و غیره تقسیم میشوند اما با توجه به سوالات برخی از مردم مبنی بر اینکه اشکالات این فرقه چیست موارد زیر را از بزرگان آنها و آثارشان می اورم.امیدوارم مستدل پاسخ دهند.

۱-اباحه گری.ملا سلطان گنابادی موسس گنابادیه میگوید:اصل و حقیقت روح نماز همین ذکر قلبی است که ما داریم ومن خودم که در خانه هستم نماز نمیخوانم و مسجد هم که میایم برای عوام است.(مقامات العرفاء صفحه ۱۵۲)

۲-بدعت در دین:مساله عشریه که این آقایان اعلام کرده اند و آنرا جایگزین حکم صریح قران در مورد زکات و خمس میدانند.ملا سلطان گنابادی در کتاب نابغه علم و عرفان چاپ تابان ۱۳۳۳صفحه ۲۰۴ میگوید:یک عشر از ارباح مکاسب و زراعات داده شود مغنی زکوه زکوی و از خمس خواهد بود.

چه کسی به ایشان اجازه داده حکم صریح قران را نقض کند و حکمی جدید اختراع نماید.

۳-غسل اسلام:این غسل علاوه بر اینکه بدعت است توهینی به سایر امت اسلامی است که انها را مسلملن نمیداند.سلطان حسین تابنده در رساله رفع شبهات خود صفحه ۲۱ میگوید:مراد از اسلام در این مورد تسلیم امر الهی شدن است که چون شخص تصمیم و عزم دارد خود را نسبت به شریعت مقدس تسلیم و مطیع محض نماید به این نیت غسلی انجام میدهد و اشکالی ندارد.

این یک بدعت آشکار و اهانت به سایر مذاهب اسلامی است چون معنی این کلام اینست که بقیه تسلیم امر خدا نشده اند و حالا باید مسلمان شوند.تازه در کجای آیات و روایات همچین حکمی است.این از غسل تعمید مسیحیت اخذ شده است.

انشائ الله روزهای آینده از کتب و آثار خود اینها به نقد تفکراتشان میپردازیم



نویسنده: مرد بارانی | چهارشنبه 84 بهمن 26 ساعت 3:22 عصر |

ماجرای روز دوشنبه دراویش نعمت اللهی قم در برخی رسانه ها منعکس شد.اما بنده به عنوان یک ناظر بحثی دارم که باید به آن دقت شود.مهمترین مساله اینست اگر آقایان دراویش به تعطیلی خانقاه خود یا همان حسینیه شریعت اعتراضی داشتند چرا لشگر کشی کرده و از فرقه هایی همچون اهل حق کرمانشاه که علی الهی هستند نیرو آوردند.بنده از ساعات اول ماجرا آنجا بودم.سوال من اینست که چرا علاوه بر برخی از تابعین این فرقه عده ای چماق بدست و اشرار با سابقه از شهرهای کرمانشاه لرستان و غیره با تجهیزات اینجا آمده بودند.این آقایان یک کیسه گاز اشک اور دستی داشتند که خیلی ها از جمله بنده را دچار مشکل کرد.چرا از شب قبل روی پشت بامها آجر برده بودند یا مشعا آتش همراه داشتند.چند نفر از مردم بدست چماق به دستهای این آقایان زخمی شدند.بسیاری از اینها زنها و بچه ها را سپر کرده بودند.آیا بستن یک خیابان و گرفتن پیاده رو اصلی ترین خیابان یک شهر آنهم از روز قبل باعث اعتراض مردم نمیشود.چرا وقتی فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که آقایان صوفی برای جلوگیری از درگیری با مردم قم بیایند سوار اتوبوس شوند و بروند گوش نکردند.آیا در اوضاعی که غرب دنبال بهانه علیه ایران است این کارها خوب است.اصلا این قضیه مشکوک است.چه کسی پشت سر این قضیه بود.اصلا درویش را به چاقوکشی و آجر پراکنی چکار.حالا چه نتیجه ای گرفتید جز شکستن حرمت حریم مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها.آقای مصطفی آزمایش که از چند روز قبل از خارج کشور در رسانه ها مردم را تحریک میکرد الان کجاست.چرا خودش نیامد.مواظب باشیم دشمن از ما سوئ استفاده نکند.چرا یکی از بزرگان و اقطاب صوفیه در این معرکه نبودند.چه کسی جوابگوی جوانان و نیروهایی است که زخمی شدند.این مرام فقراست.



نویسنده: مرد بارانی | چهارشنبه 84 بهمن 26 ساعت 2:58 عصر |
یکی از کارهای شیطان فرستادن تروجان داخل نفس انسانه.همیشه فوری وسوسه نمیکنه گاهی یک تروجان میفرسته منتظر میشه نقطه ضعفی پیدا کنه قلب و هک کنه.یکی از تروجانهاش لقمه حرامه.خیلی هم کارسازه.کمتر انتی تروجانی میتونه دفعش کنه.اگه هم بخواد دفع بشه باید دل رو با روزه فرمت کرد تا تروجانه ضعیف بشه بعدا با ریجستری اوپتیمایزرهایی مثل نماز یا قران قلب و باز سازی کرد.در هر حال هاردی که بد سکتور زده وتعمیر شده مثل هارد نو نمیشه.پس مراقب باشیم

نویسنده: مرد بارانی | یکشنبه 84 بهمن 2 ساعت 5:5 عصر |
عرفان یعنی شناخت انهم از نوع حقیقی.عارف کسی است که میخواهد به کنه حقیقت برسد و کعبه مقصود را دریابد.اما چه بسیار کسانیکه در این راه خود ادعای کعبه شدن کردند و از کعبه مردم را راندند.چه نفسهایی که ولایت را از خاندان علی و بنام انها به کنج خانه های خود نبردند و به جای نشان دادن راه بیراهه نشان دادند.به جای توجه به جمال حق جمال خود را برای سالک ترسیم کردندو به جای بنده درگاه شدن درگاه ساختند.

خدایا در این ظلمت و تاریکی همانطور که امام و خلیفه برحقت صادق آل محمد علیه السلام فرمد که وقتی فتنه ها بسیار شد چونان شب تاریک پس بر شما باد بر قران.

میدانم بسیارند کسانیکه گمان میکنند حق را یافتند اما تورا گم کردند.بدنبال خانه تو میگشتند اما سر از خانه غیر در آوردند.خدایا هر کس بار معرفتش بیشتر شد سر عجز و نیستیش بیشتر پایین آمد.خدایا نکند به دنبال عرفان سر از نا کجا آباد حیرت در بیاورم.کریمادنبال روشنائی نکند دین را شمع راه کنم که چه خسران و زیانی بیشتر از این که

جوانی شمع ره کردم که جویم زندگانی را       نجستم زندگانی را و گم کردم جوانی را



نویسنده: مرد بارانی | شنبه 84 بهمن 1 ساعت 4:26 عصر |

ازدواج یکی از توصیه های مهم اسلام به شمار میرود.در قران و کلام اهل بیت به این امر مهم سفارش زیادی شده است اما.

در کشور ما به دلیل نفوذ فرهنگ غربی و دوری از آمیزه های اصیل اسلامی سن ازدواج بسیار بالا رفته است.

بهانه خوبی هم به نام شغل و مسکن و پول در نوک زبان بسیاری ازجوانان افتاده است.

مشکل اساسی در این بحث این است که ما به خداوند بد بین هستیم .

رزق و روزی دست اوست.باید تلاش کرد اما مگر بقیه مردم از اول همه چیز برایشان آماده بود.خیلی ها فواید ازدواج در اغاز جوانی را نمیدانند.دوران شکوه عشق و مهربانی و نشاط اوائل جوانیست .اگر انسان نتواند در این دوران برای خود همدمی اختیار کند در دورانی که سن بالا تر میرود انسان دچار کم حوصلگی شده و از زندگی لذت زیادی نمیبرد

چه بسیار مادران و پدرانیکه به علت ازدواج دیر هنگام و بالا رفتن سن حوصله تربیت و سرو کله زدن با بچه ها را ندارند.

اما وقتی جوانی مثلا در 19 سالگی ازدواج میکند و در 20 سالگی بچه دار میشود هنوز 40 سالش نشده که میتواند فرزندش را عروس یا داماد کند.

تا دیر نشده بجنبید که از دست رفتن فرصتها موجب غصه است

 



نویسنده: مرد بارانی | چهارشنبه 84 دی 28 ساعت 3:2 عصر |

 

سالروز عید غدیر عید امامت و ولایت عید انبیائ و اولیائ خدا بر همه مسلمین بویژه صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها مبارکباد



نویسنده: مرد بارانی | چهارشنبه 84 دی 28 ساعت 12:59 عصر |
   1   2   3   4   5   >>   >